Tråååååkigt
Den tråkigaste kvällen på länge.
Peter jobbar extra och kommer inte hem förrän vid 23-24 tiden....
Skit på TV:n, tråkigt att äta middag ensam, ingen bil o.s.v.
Har iallafall tagit ett bad, alltid något, och ätit den kulinariska måltiden korv och strips. Wow!
Har iallafall fått utlopp för lite arga känslor ikväll. 5000 kr hade helt plötsligt försvunnit från mammas konto. Hon ringde banken och fick till svar att de inte kunde kolla vad som hänt eftersom hon inte hade någon "kod". Mamma använder inte internet-och telefontjänster, så varför skulle hon då ha en kod? Damen sa att hon skulle skicka koder och återkomma på måndag....!! Hallå!?? Var hon dum i huvudet? Man måste väl för fan få veta var pengarna har tagit vägen. Mamma ringde polisen och frågade vad hon skulle göra, hon var ju orolig och trodde att någon stulit pengarna från kontot. Hon frågade om de hört att någon fler drabbats osv.
Jag blev minst sagt irriterad när jag hörde detta och ringde dit själv. Behärskade mig med en lagomt sval halvtrevlig ton. Denna kvinna hade lite koll på läget iaf. Tydligen var det ett tekniskt fel som gjorde att många uttag som gjordes i swedbank automater, eller köp som gjordes på willys eller Hemköp den 25:e (en vecka sedan!!!!???) hade dragits dubbelt från konton. Ja men herregud, hade inte den första kvinnan kunnat upplyst om det? Det hade tydligen varit ett större problem än de hade trott så därför hade det tagit längre tid att fixa återbetalningarna. Skulle tydligen komma tillbaka till kontona på måndag... Men va fan, det skiter väl jag i - ge tillbaka mammas pengar! Hänvisades till ett annat kundservice nummer och frågade hur de tänkt lösa mammas problem. Efter lite om och men bad de mamma att ringa. Vips så var 5000 kr tillbaka på kontot! Ska det vara så svårt att kläcka ur sig? Troligen ville de väl inte gå ut med och säga att det gick att ordna, då skulle det väl bli telefonkö och extra arbetsbelastning eller nåt?
Mest skandal är för det första att människan som mamma pratade med inte kunde upplysa henne om det tekniska felet. För det andra att man inte kan få hjälp om man inte har någon jäkla kod. För det tredje att de tyckte man skulle vara nöjd med att få tillbaka pengarna på måndag. För det fjärde och det allra värsta, att det inte stod ett ända jäkla ord om detta på hemsidan!!! Usch och fy Nordea! Men bra att de ordnade det till slut!
Nu kan mamma sova gott i natt och slipper oroa sig för att någon stulit av henne!
God natt!
Ska nog snart återgå till min ljudbok "Män som hatar kvinnor". Ja, jag vet att jag är lite efter... andra boken har ju redan filmpremiär. Men jag hyr dem sen istället!=)
Och många många grattiskramar till Carro och Fille och deras lilla Esther! Bebisarna poppar fram från både höger och vänster!=)
Peter jobbar extra och kommer inte hem förrän vid 23-24 tiden....
Skit på TV:n, tråkigt att äta middag ensam, ingen bil o.s.v.
Har iallafall tagit ett bad, alltid något, och ätit den kulinariska måltiden korv och strips. Wow!
Har iallafall fått utlopp för lite arga känslor ikväll. 5000 kr hade helt plötsligt försvunnit från mammas konto. Hon ringde banken och fick till svar att de inte kunde kolla vad som hänt eftersom hon inte hade någon "kod". Mamma använder inte internet-och telefontjänster, så varför skulle hon då ha en kod? Damen sa att hon skulle skicka koder och återkomma på måndag....!! Hallå!?? Var hon dum i huvudet? Man måste väl för fan få veta var pengarna har tagit vägen. Mamma ringde polisen och frågade vad hon skulle göra, hon var ju orolig och trodde att någon stulit pengarna från kontot. Hon frågade om de hört att någon fler drabbats osv.
Jag blev minst sagt irriterad när jag hörde detta och ringde dit själv. Behärskade mig med en lagomt sval halvtrevlig ton. Denna kvinna hade lite koll på läget iaf. Tydligen var det ett tekniskt fel som gjorde att många uttag som gjordes i swedbank automater, eller köp som gjordes på willys eller Hemköp den 25:e (en vecka sedan!!!!???) hade dragits dubbelt från konton. Ja men herregud, hade inte den första kvinnan kunnat upplyst om det? Det hade tydligen varit ett större problem än de hade trott så därför hade det tagit längre tid att fixa återbetalningarna. Skulle tydligen komma tillbaka till kontona på måndag... Men va fan, det skiter väl jag i - ge tillbaka mammas pengar! Hänvisades till ett annat kundservice nummer och frågade hur de tänkt lösa mammas problem. Efter lite om och men bad de mamma att ringa. Vips så var 5000 kr tillbaka på kontot! Ska det vara så svårt att kläcka ur sig? Troligen ville de väl inte gå ut med och säga att det gick att ordna, då skulle det väl bli telefonkö och extra arbetsbelastning eller nåt?
Mest skandal är för det första att människan som mamma pratade med inte kunde upplysa henne om det tekniska felet. För det andra att man inte kan få hjälp om man inte har någon jäkla kod. För det tredje att de tyckte man skulle vara nöjd med att få tillbaka pengarna på måndag. För det fjärde och det allra värsta, att det inte stod ett ända jäkla ord om detta på hemsidan!!! Usch och fy Nordea! Men bra att de ordnade det till slut!
Nu kan mamma sova gott i natt och slipper oroa sig för att någon stulit av henne!
God natt!
Ska nog snart återgå till min ljudbok "Män som hatar kvinnor". Ja, jag vet att jag är lite efter... andra boken har ju redan filmpremiär. Men jag hyr dem sen istället!=)
Och många många grattiskramar till Carro och Fille och deras lilla Esther! Bebisarna poppar fram från både höger och vänster!=)
Kommentarer
Postat av: Lotta W
Jag är också sen med Stieg Larsson...har precis läst ut andra boken. Dom går bara inte att lägga ifrån sig! Måste skaffa den sista nu eftersom jag just insåg att jag inte hade den.
Trackback